matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

tisdag 30 mars 2010

Påskveckan



Påsken närmar sig och ute närmar sig våren så sakteliga. De tidiga vårblommorna har börjat blomma och gräsmattan börjar spira. Åh talgoxen har börjat inspektera sin holk ,måne det är samma som har häckat där tidigare år? Men vädret är sisådär, ena dagen riktigt härligt med ljuvlig vårvärme, för att nästa dag vara regning och blåsig.
Blir påskhelgen fin blir det till att arbeta i trädgården, alla torra växtrester ska bort.
Det har gått ett år nu, sedan mannen var så hemskt dålig och allt var så ovisst. Men tänk att han är precis som innan, vilken styrka han har. Man blir såå glad över att det slutade så lyckligt.
Har kämpat med schalen jag började sticka för ett tag sedan, har repat upp den flera gånger, men nu har jag lyckats klura ut mönstret.
På bussen till jobbet stickar jag nu en tröja i dubbel mosstickning i ett havrefärgat lite tjockare lingarn.
Deltar i Mormors bod 10.000 röda rosor utlottning av en "godispåse".

1 kommentar:

Susilull sa...

Tack för besöket på min blogg!
Kul att du hittade till mej och nu hittade ju jag till dej, fin blogg med fina bilder du har!

Glad Påsk på dej!