matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

onsdag 21 april 2010

mixa&matcha4


Kunde inte motstå att anmäla mig till mixa och macha4. Marken under bokarna är nu alldeles vit av vitsoppor, underbart vackert. Nu slukar trädgården alltmer av min tid, samt det stundande kalaset. Så nu kommer jag inte att ha så mycket tid att skriva här. Mitt letande efter hundvalp fortsätter, det är en Bichon Frisé jag vill ha.

Yrke/sysselsättning: Hantverkare inom sömnad
Vilket är ditt drömjobb? Florist eller någonting inom bokvärlden
Din drömresa går till: Madera eller Skottland
Är du nybörjare, mittemellan eller avancerad (stickare alltså)? Mittemellan
Vad stickar du helst? Jumprar-tröjor, schalar och handledsvärmare
Vilken typ av stickor föredrar du? (Typ, material osv.) Knit pro stickor i trä/bambu
Vilken typ av garn föredrar du? (Bomull, ull, bambu osv.) naturgarn, alla sorter
Favoritfärg(er): blå/grön och lila/rosa
Färg(er) du absolut inte tycker om: Orange
Är du allergiskt mot något? Nej
Ditt största intresse är: vår trädgård, stickning och min kommande hund
3 andra intressen: foto, att läsa
Har du barn? nej 18. Har du husdjur? Nej, är blivand hundägare
Kaffe eller te? Favoritsmak(er)? båda är lika gott, men vid olika tider på dygnet
Favoritårstid: Försommaren
Favoritgodis: mörk choklad med jordgubb och chili och smågodis som jag försöker undvika.
Spinner du? Ja
Virkar du? Ja, men sällan
Syr du? Ja, mest på jobbet
3 favoritböcker (ej stickböcker), eller 3 favoritförfattare: Den långa flykten, Böckerna om Arn, gillar Kerstin Ekmans böcker.
3 stickböcker du önskar fanns i din bokhylla: Mönsterbok av Kaffe Fassett, Rovan Classics mönster och en bok med schalmönster
3 stickmönster du önskar fanns i din pärm: nej
3 favoritfilmer: Den engelska patienten,Filmerna om Arn, Såsom i himlen
3 favoritprogram i tv: Antikrundan, Danska serier och trädgårdsprogram
3 favoritradioprogram: Sommar, naturmorgon och lokalradion Malmöhus
3 favoritsmaker: Lakris, ingefära och skogshallon
3 favoritdofter: Lavendel, citronblomsdoft och tvätt som hängt ute på tork.
3 favoritord: Ljuvligt, älskling och underbart
3 favoritgrupper/artister: Tomas Ledin, Leornad Cohen och Orsa spelmän
3 favoritplatser: vår trädgård, en sommaräng en tidig morgon och en solvarm klippa vid stranden
3 favoritljud: Vågskvalp, storspovens vårskrik och surret utanför en bikupa
3 saker på din önskelista: Hund, hund och lite mera tålamod
3 ord som beskriver dig: envis, lite otålig och nyfiken
Vad drömmer du om att göra/lära dig..? Gjuta i betong
Samlar du på någonting? Är ingen samlare egentligen, men jag sparar på igelkottar, vill så gärna ha levande i trädgården
Kan du tänka dig mönster på engelska? Vill försöka,
Hur ser en perfekt stickstund ut för dig? Var är du, vad gör du medan du stickar (lyssnar på bok, ser på tv, stickar tillsammans med andra, t.ex.)? På bussen på väg till jobbet, lyssnande på en bra bok, eller i hamocken.

4 kommentarer:

Ullfull/Anita sa...

Tack för Awarden!! Jag blir så glad!//Anita

Astrid sa...

Tack för awarden! Jag återkommer när jag kommer hem igen..

Efwa - Medea sa...

Jag har precis anmält mig till mixa och matcha4 jag också. Tack för utmärkelsen! Jag såg att länken till mig länkade till någon annan. ;)
Nu ska jag läsa dina svar på frågorna.

Mia sa...

Samlar du på igelkottar, så kul. Själv samlar jag grodor. Känner igen det där med att flytta ut i trädgården så handarbete och annat får nog mindre tid fram till hösten. Den gröna årstiden måste vi njuta :)