matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

tisdag 20 april 2010

Våren är här och jag önskar HJÄLP


Det är underbar tid nu, allting sjuder, i trädgården vajar så stolt påskliljorna alla tulpaner blev hare-mat i år igen. Så i höst ska jag inte plantera en enda tulpanlök.
Blåsippan som jag förknippar med påsk, ofta hittade man de första kring påsktiden hemma i Östergötland. Här nere i Skåne är de fridlysta, vet inte om jag äns sett några under de år jag bott här.
Åh, så ser jag att mina älskade backsippor har spritt sig riktigt bra, vad fin slänten kommer att bli om ett par år, alldeles blålila.

Efter hårt slit med gräsmattan för att få bort all snömögel och dött gräs, ser den riktigt fin ut nu nyklippt och härligt grön. Men visst blir man snopen när man tittar ut och ser att det är alldeles vitt ute, men aprilsnö är ju lika med fåragö´ var det inte så.

När jag inte är ute i trädgården, kämpar jag på med min schal i lingarn det blir ett par varv fram och ett bak, men det går så sakta framåt. Men skam den som ger sig, jag är oserhört envis så den ska bli färdig i god tid till sommaren.


Det ser kärft ut med hundskaffandet, har stått i kö hos två olika uppfödare sedan i höstas, hos den ena föddes bara en valp och hos den andra blev det inget. Sorgligt. Men det är bara till att fortsätta leta eller hur ??


Jag blev såå glad när jag fick en AWARD ifrån Filimarans Funderingar i påskas. Men nu undrar jag om någon kan förklara hur man gör när jag länka till dem jag ska skicka den vidare till.

Har försökt men inte fått det att fungera, så jag får krypa till korset och erkänna min okunskap.


1 kommentar:

Anta sa...

Hejsan. Måste fråga vad är det för hund du vill köpa? Själv har jag jack russell och eventuellt blir det valpar i sommar.