matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

lördag 1 februari 2014

Åter fredag…..

Det fortsätter att snöa, denna veckan har vi säkert fått 30cm snö. För oss som bor i samhället är det väl inga större problem. Det är värre är det för dom som bor på landet, eftersom det blåser så driver "fyker" omkring.  Pratade just med en god vän - hon hade inte kommit hem sedan i måndags. Men det ska visst sluta snöa till i kväll och då skulle grannen ploga upp vägen.
Min lilla busiga hund har busat så i snön med sin kompis så hon bröt en klo - så nu är det snöförbud tills det har läkt - å det är inte alls populärt.
Här vilar den "skadade" och nyklippta Miranda ut, efter en jobbig dag hos "klipparen".


Det går sakta framåt med mina vantar, hinner inte med att sticka så mycket nu. Annat var det när jag åkte buss till jobbet - två timmar varje dag. Men nu måste jag lägga på ett kol, eftersom jag tappade en av mina favoritvantar häromdagen. De fina dalahäst vantarna - åh tyvärr var det den hela som försvann.
Idag töar det och då fick jag passa på att städa lite i bilen och vad fann jag om inte den förlorade vanten.
Tänk att man kan bli så glad - för man hittar en förlorade vanten !!


                                 De nya vantarna har också dalatema - de är kurbits mönstrade.

1 kommentar:

Mia sa...

Oj och aj, har inte tänkt på att hundar också kan knäcka en nagel eller klo då, som gör så sabla ont, stackars liten.
Jag ska börja pendla två timmar dagen från måndag av, sticka vantar var en god ide som inte tar så mycket plats heller, tack för tipset. Fina blir dom ditt par.
Ha en fortsatt fin helg :)