matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

söndag 9 februari 2014

Regn och snöblask - trist !!

Ja, idag visar sig Skåne från den sämsta sidan - regn, blåst och snöslask så det är riktigt grå kallt.
Så det är skönast att vara inne, sitter i soffan, med en ny opererad Miranda hon snusar och sover på min arm. Jag sitter gärna med henne här, så hon slipper att ha kragen hela dagarna också, för vem gillar en sådan tingest.
Men jag kom på att hon kunde ha sin "regn och slask- overall" , då hon slipper kragen och jag får lite mera frihet.
Har nu provat och det fungerar bra, fick dock sy i en liten kil över själva såret.

Visst blir tiden lång. för några längre promenader blir det inte, men då hinner jag i gengäld sticka lite mer. Vantarna blev ju så olika, att jag beslutat stick ett par till, för att sedan para ihop de som är mest lika.
Igår passade jag på att lyssna på stickpodden, och där fanna många godbitar - väl värt att lyssna på. Länk till programmet finns på stickamera. Ett program jag fått tips om för länge sedan, men det har inte blivit av att lyssna på det.

Tycker om att ha lite bilder med, när jag skriver här, men idag vill inte överförningen fungera som den ska. De här med tekniken ……… ibland blir man så……….minst sagt irriterad !!!


 



Det här ljuset stöpte jag på en trevlig kurs i höstas. Det har blivit uppskattade presenter så här arrangerade tillsammans med tulpaner.

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Det ser ut som du har en bichon. Det har jag haft, för längesedan. Här är vädret också ganska trist, disigt men ändå milt fast havet gör luften rå så man får klä på sig när man ska ut. Jag ser en och annan ungdom i alldeles för tunna kläder, de har fullt sjå med mörka att de fryser :-)