matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

fredag 21 februari 2014

våraning

De senaste dagarna har det varit vår i luften, härligt men kanske lite väl tidigt. Är frestad att lägga undan mitt "hopplösa" vantprojekt, men kommer i alla fall att sticka den pågående vanten klar.
Sedan är frågan ska jag ta itu med något pågående, vilande eller…….
Kom över denna fantastiska bok i höstas, kanske blir det någonting inspirerat av den. Vi får väl se!



Denna vecka startar kursen i yllebroderi igen, så det blir att plocka fram kudden …. men som vanligt
har jag påbörjat ett jätteprojekt…… visst blir den fin men, det kommer att ta tid. Åh dessutom, idag kom en inbjudan till bröllop, från ett älskat syskonbarn, så nu måste jag göra en bröllopskudde till dem.

Fantastiskt!! Mitt lilla aprikosträd har klarat vintern, men den har ju varit mild. Få väl skaffa lite
säckväv, så den inte börjar blomma förtidigt. För att skydda blommor och den eventuella frukt.

 När den stod i uterummet, blommade den redan i januari, jag fick leka bi och det blev några aprikoser, vilka smakade fantastiskt!!





Inga kommentarer: