matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

lördag 15 mars 2014

Symässan i Malmö

Väl hemkommen från den, full av intryck och ideer och naturligtvis lite garn och ull som jag ska spinna.  Det gick bara inte att motstå, trots att jag har en hel del redan. Ja,  där fanns då mycket att se och uppleva, underbara garner och fantastiska tyger och speciellt batik tyger ifrån Bali.
Nu ligger mitt inköp på matbordet, de är ljuvliga att klappa och titta på. Det havsgröna är silke och det ska jag sitta ute i sommar och spinna, har jag det tänkt.
Min garn hylla börjar bli ganska full nu, det är så härligt att vakna upp och se den, alla underbara färger  man blir så upplivad.


Ja, nu är all våraning borta, i natt har det riktigt stormat och nu stänger man av Öresundsbron! Mitt fågelbord har blåst omkull igen och en ny planterad buske
Trist!! Men vi är ju bara i mitten av mars och det är tidigt även här nere i Skåne. Men mitt
lilla aprikosträd han börja blomma, hoppas nu att de outslagna knopparna inte slår ut innan det blir riktig vår. Får se om det blir så kallt att jag måste täcka över det. Så här såg det ut igår.


Idag blir det bara en liten tur till byn, sedan ska jag sy färdigt ett par presentkassar.
Så som det blåser är det inget vidare att vara ute.





Inga kommentarer: