matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

lördag 21 februari 2015

Sedan sist!!

Idag duggregn av och till, så det blev till att ta på Miranda regnställ på morgonrundan - hon tycker inte om de. Men jag gillar det, för hon blir inte alls nersmutsad på magen. Vi gick den vanlig rundan, med de vanliga övningarna och det gick bra trots att det var ett tag sedan sist.
Har nu röjt bland den insatta växterna i mitt lilla förråd, ser att en överlevt i alla fall. Det är svårt att ha känsliga växter, när man inte har någon bra vinterförvaring.
Alla mina aggapantus, Afrikas blä lilja hade frusit, men de var så stora så de gick inte att köra iväg dem till någon som kunde förvara dem under vintern.


Visst är de vackra, men svåra att övervintra.

Nu har jag snart bara en månad kvar att jobba, det är med blandade känslor som jag konstatera det.
- visst är det skönt att sluta, slippa stig upp så tidigt på vintern speciellt och köra till Malmö.
Nu i vår och sommar kommer det nog att gå bra, men det gäller att hitta någon trevlig "syssla" till vintern.
 Nu är mina små pipi tröjor klara, ska spännas upp innan jag monterar dem. Igår kom en garnsändning ifrån Kaki, ett alpacka silke garn, Det kändes fantastiskt härligt, ska sticka mig en rutig
tröja hade jag tänkt.

Inga kommentarer: