matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

söndag 1 mars 2015

MARS !!!

Igår - vår i luften, och jag rensade i höstkrukorna vid entre´n och fyllde dem med vårlökar. Det kliade riktigt i fingrarna att få börja rota i trädgården. Koltrasten kvittrade, det var härligt.
Men idag snålblåst och gråkall var vår morgonpromenad.
Det blir att kura inne idag, och titta på fem milen, och göra iordning nästa doppresent.
Så det blir inget stick kaffé för min del idag, dessutom var jag ju borta på både dop och
60-års fest

             Hade stickat dessa rara sockor till den lilla tösen Wilja, vars dop jag bevistade igår.


 
                                             

Nu när jag tittar ut, snöar det stora flingor faller - inte kul. Snart kommer Miranda och jag att mysa i soffan medan jag tittar på fem milen. Miranda lär krypa in under kuddarna, frusen som hon är alldeles
nyklippt.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Kan bara tala om att nu har vi regn och kuling, brrr.
Ines är också frusen, gillar inte att bli blöt heller. Bella bryr sig inte om blötan och vi har inte märkt av att hon är frusen av sig heller men hon ska alltid ligga i nått knä, eller väldigt nära inpå.