matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

söndag 29 mars 2015

SOMMARTID !!!!!

Jag har alltid sagt, den dag vi inte har sommartid kan man inte bo i Skåne. För den första sommaren här tyckte jag var hemsk - det blev mörkt alldeles för tidigt på kvällen.  Har ju tillbringat så många somrar i norra Dalarna.
Så jag tycker om när vi går över till sommartiden. Men i morse tyckte både Miranda och jag att det var segt att stiga upp - jag satt uppe i natt och såg på Hobbit: En oväntad resa, så det blev sent, tidigare på dagen hade vi varit ute i skogen. Jag plockade lite nässlor, och Miranda sniffade runt i alla spännande spår. Visserligen lyste solen med sin frånvara, men det var skönt ändå.

Idag och i natt har det regnat, ganska mycket,  just nu verkar det som om solen ska bryta igenom.
Eftersom så mycket regn har fallit passade jag på att sprida ut något som ska "ta bort" mossan i gräsmattan. Ja ta bort och ta bort, förhoppningsvis försvinner en hel del. Här är mer mossa än gräs....
får väl se hur det blir - värre kan det inte bli.

På stickfronten inget nytt, kämpar på med min Mrs Barista, en mönster stickad schal som stickas på rundsticka. Den är i alla fall rolig att sticka.

Nu närmare sig dagen S med stormsteg, det känns lite kymigt. På torsdag är sista arbetsdagen - sedan har man semester "for ever".... man blir pensionär, med allt vad det innebär. Ja i sommar har jag många projekt i trädgården som ska blir klara, om min vision om att vara med i öppen trädgård om 2 - 3 år.

Så här såg min uteplats ut i somras - där ska jag bara lägga en rad plattor till, mellan plattorna och rabatten ska gräsmattan bort och jag ska lägga småsten

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Åh så fint du har det.