matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

måndag 6 april 2015

PÅSKDAGEN !!!!!!!

Ja, detta är en ovanlig Påsk - den första som pensionär - skärtorsdagen var min sista arbetsdag. Det känns konstigt - ett helt arbetsliv är avklarat eller slut, åh lönen för det är minsann inte stor!!
Men jag har en bostad som jag stormtrivs i och med tillhörande trädgård. Åh sedan har jag min lilla ögonsten Miranda min hund. Vi kommer att få mycket tid tillsammans nu!!

Idag har vi haft en lika fin dag som igår, Påskaftonen sol och inget eller lite regn/hagel. Så det har blivit lite arbete i trädgården,  just nu brottas jag med den hemskt mossiga gräsmattan. Klart den är vanskött, men det blir ju inte bättre av allt surt nedfall, jag hoppas att den blir bättre av den behandlingen jag ger den. Har dessutom satt potatis idag, ja tre stycken, mest på prov.





Min middag på påskdagen, lammytterfilé med potatisgratäng var fantastiskt god!!
Tyckte jag var väl värd den efter allt slitande med mossan i gräsmattan. Men tyvärr måste jag nog gå över den en gång till.
Idag annandag Påsk har vi inte haft så fint väder, hade tänkt mig en lång skogsrunda, men så lång blev den inte. Det har avverkats mycket i vårat stora fritidsområde, undrar vad man nu ska plantera. Då nästan all barrskog fällts, ska det sättas bok eller ek?? För här i Skåne har vi ingen lämplig jord till barrträd. Istället för att gå på stigar får man vandra på mer eller mindre grusiga/steniga markvägar, där alla arbetsfordon kört. Trist!!
Önskar er en fortsatt trevlig Påsk, fast den sjunger på sista versen.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Men så skönt att slippa klockan och passa jobbtider. Hoppas du tycker det också. Visst är det härligt med hund, jag älskar mina hundar nästan varje dag, för jag måste vara ärlig och säga att ibland blir jag lite trött på dem, men det händer inte ofta som tur är. Jag för en kamp med Bella nästa varje dag, hon är svår att få i mat om det inte vankas korv eller nått sånt och då blir jag så trött på att sitta och vakta matskålen så inte Ines ska stjäla nått, ja du förstår nog hur det är.
Vi har mossa också så det blir en dust snart här också, den kommer varje år på skuggsidan och visst det är fint och mjukt att gå på men ett elände i trädgården.