matte behöver du hjälp??

matte behöver du hjälp??

måndag 13 april 2015

ÄR NU VÅREN VERKLIGEN HÄR ??

Vi har nu haft flera underbara vårdagar, naturen spirar verkligen och det rycker i odlings
nerven. Men det gäller att behärska sig -  åh inte ha för bråttom. Vilket jag alltid har, nu har jag sått bönor - naturligtvis för tidigt !!!  Typiskt.
Under dessa fina dagar har jag fått hjälp av en svåger,  med att sätta upp ett litet staket. Så nu börjar min lilla trädgård bli klar, lite sten ska läggas framför fågelbadet och en "buskrabatt" ska göras klar. Dessutom är det ju det eviga jobbet med gräsmattan, den som är kvar. När jag flyttade hit för snart två år sedan, var det bara gräsmatta här. Men här har verkligen grävts bort en hel del av den. 
Jag har skapat flera stora rabatter. Men nu börjar det som sagt var bli klart,  på både gott och ont.
Denna helgen har jag bland annat, ägnat mig åt att iordningställa några odlingslådor. 




Det blev faktiskt inte så tokigt. Nu kan jag ha mina små tomatplantor där, tills det är dax att plantera ut dem.
Min plan är att jag tänker vara med i öppen trädgård, när jag bott här i fem år, det är några år dit. Så det finns lite tid till att finjustera, det som ej blivit så lyckat.

Idag har här blåst riktigt kalla nordan vindar, så vi har inte varit ute så mycket.  Nu i eftermiddag har vi i alla fall varit ute och plockat nässlor, hittade ett riktigt bra ställe.
Får nog åka dit en gång till. Så nu ska det kokas nässelsoppa.

Nu är det snart den 20:de april och dax att skicka iväg det sista paketet till min hemlis. 
Har så smått börjar förbereda det jag ska skicka. Men det tråkiga är att själv har jag bara fått ett från min hemlis...


Inga kommentarer: